08.12.2021.
Jasno definirajte puteve rasta zaposlenika
Prema već spomenutom Izvješću o zadržavanju radnika, nedostatak
mogućnosti za rast bio je glavni razlog zašto su zaposlenici napustili posao
– i to ne bi trebalo biti iznenađenje! Prilike za rast pokazuju zaposlenicima
da u karijeri nisu dostigli plafon. Evo kako ćete potaknuti mogućnosti rasta u
svojoj firmi:
Za početak, definirajte puteve rasta uz niveliranje poslova. Platforma
za upravljanje ljudima Lattice klasificira niveliranje poslova kao ,,sustav koji
čelnici ljudskih resursa i ljudi koriste za definiranje uloge posla, razvoj
karijernih puteva i procesa interne mobilnosti te stvaranje jasnih razina ili
hijerarhija poslova unutar organizacije”.
Implementacijom strukture za niveliranje poslova, tvrtke mogu
definirati specifične zahtjeve kompetencija za svaku ulogu u svojoj korporativnoj
hijerarhiji. Te zahtjeve onda mogu prenijeti svim zaposlenicima, tako da svima
bude jasno što zaposlenici trebaju učiniti kako bi prešli na sljedeću razinu.
Prihvatite novi svijet rada od kuće i hibridnih
timova
Bez obzira na preferencije tvrtke, rad na daljinu je tu da ostane.
Mogućnost rada na daljinu s punim radnim vremenom poželjna je prednost. Tvrtke
koje nude samo poslove u uredu suočavaju se s fluktuacijom zaposlenika.
Microsoftovo istraživanje na više od 30.000 zaposlenika pokazalo je da ,,više od
70% radnika želi fleksibilne opcije rada na daljinu za nastavak nakon
pandemije”, a u nedavnom ZipRecruiterovom istraživanju na više od 2500
tražitelja posla, ,,60% ispitanika reklo je da bi radije našli posao gdje mogu
raditi od kuće”. Tvrtke koje prihvaćaju rad na daljinu i razne hibridne
varijante imaju veće šanse privući nove talente i zadržati trenutne
zaposlenike.
Dajte prednost fleksibilnosti i autonomiji na
radnom mjestu
Fleksibilnost na radnom mjestu jedna od najvrjednijih roba. Tradicionalni
radni dan od 9 do 5 polako se gasi jer tvrtke diljem svijeta trajno prelaze na
hibridne načine rada ili rad na daljinu. Kako biste potaknuli ovu
tranziciju u svojoj tvrtki, uvedite asinkronu komunikaciju koja prihvaća
zaposlenike iz različitih vremenskih zona. Kada su u pitanju obveze po satu,
razmislite o usvajanju modela kompenzacije temeljenog na proizvodnji koji jasno
definira očekivanja radnog opterećenja, ali zaposlenicima daje slobodu da
samostalno određuju svoje radno vrijeme i raspored.
Ako vas brine komunikacija s klijentima ili vrijeme za sastanke,
odaberite određeni broj sati u kojima se rasporedi moraju preklapati s
tradicionalnim radnim vremenom.
Virtualno povežite zaposlenike
Teško je nadomjestiti dobre stare razgovore licem u lice, ali
tehnologija je doista napredovala posljednjih godina. Brojne aplikacije za
video konferencije i asinkrone komunikacijske platforme nude različite načine
smislenih virtualnih interakcija između zaposlenika.
Pomozite svojim zaposlenicima da se povežu. Postavite virtualne točke
za neformalne razgovore i otvorite kanale posvećene "zabavnim",
ne-poslovnim temama, poput kućnih ljubimaca ili djece. Održavajte virtualno
"uredovno vrijeme" s članovima svog voditeljskog tima kako biste
pomogli zaposlenicima da se osjećaju povezani.
Poduzimajući korake za redovito povezivanje zaposlenika s kolegama,
tvrtke mogu pomoći u usađivanju osjećaja pripadnosti, a to neminovno vodi većem
zadovoljstvu i zadržavanju zaposlenika u tvrtki.