Kako zadržati zaposlenike

26.11.2021.

Živimo u vrijeme “velike ostavke” i tvrtke koje se ne uspiju prilagoditi promjenjivoj dinamici hibridnog i rada na daljinu u opasnosti su da izgube svoje najbolje radnike. Tko zaposlenike želi zadržati na duge staze, morat će promijeniti svoje poslovne strategije kako bi zaustavio ovu brzu fluktuaciju.

Navikli smo već čitati jadikovke o tome kako firme otpuštaju radnike i kako tisuće, milijuni ljudi širom svijeta ostaju bez posla i prihoda. No, ponekad nisu firme te koje daju otkaze; sve je više slučajeva da radnici daju otkaze firmama za koje rade. Brojke su neumoljive: u travnju ove godine rekordnih više od četiri milijuna Amerikanaca dalo je otkaz, a taj se trend nastavio i sljedećih mjeseci. Sve njih mučilo je isto pitanje: "Zašto bih ostao na poslu na kojem sam nesretan kad sada znam da stvari mogu biti drugačije i da mogu biti bolje?" Da se to ne bi dogodilo i vama, hitno poduzmite sljedeće korake:

 

Poradite na kulturi tvrtke

Kultura vaše tvrtke igra ključnu ulogu u tome osjećaju li se zaposlenici dobrodošli i cijenjeni. Ona utječe na moral zaposlenika, a time i na fluktuaciju zaposlenika. Nedavno istraživanje Oxford Economicsa pokazalo je da je 49% ispitanika “napustilo svoje trenutne poslove radi slabije plaćene pozicije u tvrtki s boljom organizacijskom kulturom”. Stoga, ako želite izbjeći egzodus iz svoje kompanije, obratite pažnju na "crne točke" i poduzmite korake kako bi vaša radna sredina postala i ostala zdravije i sretnije mjesto za rad.

Procijenite trenutnu situaciju

Anonimne ankete zaposlenika izvrstan su način za dobivanje informacija iz prve ruke. Alat koji vam može u ovome pomoći je 360 Feedback. Druga bi opcija bila predati zadatak konzultantu, koji može ponuditi nepristran pogled na prednosti i slabosti kulture vaše tvrtke.

Pažljivo proučite stupanj raznolikosti, jednakosti i uključenosti raznih skupina; spolnih, rodnih, nacionalnih, vjerskih, društvenih... Provjerite kakve su trenutne mogućnosti profesionalnog razvoja zaposlenika. Imaju li svi na raspolaganju dovoljno mogućnosti za rast i pristup resursima koji im omogućuju usavršavanje postojećih vještina ili razvoj novih?

Zapitajte se kakav je moral djelatnika, onih u menadžerskom timu i među radnicima na prvoj liniji? Koje su temeljne vrijednosti tvrtke i jesu li u skladu sa stvarnošću? Saznajte kakvo je stvarno mišljenje zaposlenika o ljudima koji ih vode i vjeruju li uopće da je viši menadžment sposoban upravljati tvrtkom?

Identificirajte praznine koje možete popuniti

Pažljivo proučite područja u kojima vaša korporativna kultura ne uspijeva i počnite uvoditi promjene. Nakon nekoliko mjeseci ponovno ispitajte zaposlenike i provjerite kako se sad osjećaju. I zapamtite, ono što radnici cijene u kulturi tvrtke nije univerzalno i razlikuje se od sredine do sredine pa se jedan recept ne može primjenjivati na sve.

Pomognite zaposlenicima da pronađu svrhu

Osobno ispunjenje većini je izuzetno važno, a dio tog ispunjenja pronalazi se na radnom mjestu. Ne čudi stoga da su zaposlenici koji se na poslu osjećaju ispunjeno angažiraniji i vjerojatnije da će dugoročno ostati u tvrtki. Usklađivanjem interesa zaposlenika s većom svrhom organizacije, tvrtke mogu bolje angažirati, i zadržati svoje zaposlenike.

McKinsey tvrdi da tvrtke mogu kategorizirati zaposlenike u tri arhetipa primarne namjene: “slobodan duh” (free spirit), “uspješnik” (achiever) i “skrbnik” (caregiver). Svaki arhetip ispunjavaju i iritiraju različite stvari na radnom mjestu. Otkrijte tko kakvom arhetipu odgovara i spojite zaposlenike s poslom koji je u skladu s njihovom svrhom.

Za mnoge zaposlenike, odluka da ostanu ili napuste tvrtku svodi se na odnos koji imaju sa svojim menadžerom. Loši menadžeri tjeraju i najbolje zaposlenike. U Izvješću o zadržavanju radnika, koji je lani objavio Work Institute, loš menadžment naveden je kao jedan od tri glavna razloga zašto su zaposlenici napustili posao.

S druge strane, dobri menadžeri mogu pomoći u razvoju buduće generacije lidera unutar tvrtke. Oni nedvojbeno imaju potencijal učiniti zaposlenike boljima, ali to mogu učiniti samo ako im se daju smjernice i alati koji su im potrebni da napreduju kao šefovi.

Podučite menadžere mekim vještinama

Pojam "meke vještine" odnosi se na vještine koje nisu nužno specijalističke ili tehničke. One su često više usmjerene na osobnost, uključujući društvene vještine ili karakterne osobine. Suosjećanje, prilagodljivost, kreativnost i obraćanje pozornosti na detalje, neke su od najpoželjnijih mekih vještina koje bi trebali imati ljudi na upravljačkim ulogama. 

Sposobnost razumijevanja i suosjećanja s drugima jedna je od najvažnijih osobina koje menadžer može imati. Empatija jača izgradnju odnosa i omogućuje menadžerima da bolje razumiju, podučavaju i razvijaju svoja izravna izvješća.

Promjena je neizbježna i nitko ne može predvidjeti što donosi sutra. Dobri menadžeri moraju biti fleksibilni i pokazati sposobnost prilagođavanja promjenama unutar organizacije, bilo da se one odnose na promjene u njihovim vlastitim odgovornostima ili na potrebe njihovih zaposlenika.

Menadžeri koji mogu kreativno pristupiti rješavanju problema bolje su opremljeni za prepoznavanje problema, pružanje svježih rješenja i usmjeravanje svojih izravnih izvještaja kroz izazove na radnom mjestu.

Menadžeri svakog dana postavljaju pitanja i žongliraju s brojnim projektima, sastancima i rokovima. Organiziranje i pažnja prema detaljima osigurava da čak ni najmanji predmeti ne propadnu kroz pukotine. Oni bi trebali preuzeti inicijativu za poboljšanje svojih mekih vještina putem metoda obuke, kao što su izravno mentorstvo, radionice uživo ili igre uloga, tečajevi povezani s razvojem mekih vještina i vršnjačko učenje.

Ako vaša tvrtka nije opremljena za pružanje robusne obuke unutar tvrtke, razmislite o uključivanju vanjskog programa obuke. Možete odabrati model koji je u skladu s jedinstvenim vrijednostima vaše tvrtke i dizajniran je posebno za menadžere.

Uspješna komunikacija "1 na 1"

Sastanci "1 na 1" služe kao platforma za otvorenu komunikaciju. Odnos "1 na 1" ključan je za jačanje odnosa, ali može biti i izvor tjeskobe, posebno za nove menadžere. Kako biste to izbjegli, pobrinite se da menadžerima pružite nacrt kako pristupiti sastancima. Odaberite učestalost, datum i vrijeme sastanaka i držite se zacrtanog.

Iako bi razgovori "1 na 1" po prirodi trebali biti tekući, uvijek pripremite nekoliko točaka za razgovor. Uspješan razgovor zahtijeva dvosmjernu komunikaciju. Stoga, kad god je moguće, postavljajte pitanja kako biste pomogli da razgovor teče i potaknuli zaposlenike da se otvore.

I nipošto ne iskorištavajte ove razgovore kao priliku da se dotaknete izvanrednog projekta; usredotočite se na izgradnju jače osobne veze sa zaposlenicima.

Omogućite menadžerima alate koji pojednostavljuju upravljanje

Implementirajte softver za upravljanje poslom pomoću kojeg menadžeri mogu jednostavno delegirati zadatke, pratiti tko je u timu odgovoran za što i nadzirati projekt bez potrebe za mikro upravljanjem. Ovi će alati pomoći menadžerima da manje vremena troše na svakodnevne operativne zadatke i više se posvete poučavanju i razvoju nove generacije zaposlenika.

vrh stranice