28.04.2021.
Koliko često imate osjećaj da ste
nedovoljno produktivni na poslu jer većinu radnog vremena koristite (ili
trošite) na sastanke?
Koliko često se uhvatite da na
sastancima razmišljate što sve još danas morate obaviti? Ili što sve morate
kupiti u dućanu?
Koliko često na sastancima
pogledate mailove na mobitelu pa se potpuno isključite iz teme?
Ja sam na bivšem poslu zajedno sa
ostalim B-1 kolegama hodočastila po raznim sastancima i odborima dobar dio svog
radnog dana. Često sam bila u napasti da pošaljem nekog iz svog tima na neki od
sastanaka, ali kad bih vidjela da svi ostali kolege uredno izvršavaju tu svoju
menedžersku dužnost, odustala bih od ideje. Radije sam nosila laptop na sve
sastanke i radila što sam trebala dok su drugi pričali. Onda bih se malo
uključila (čisto da ne ispadne da ništa ne pratim) i rekla što imam pa bih se
ponovo isključila bez da čujem što ostali kolege misle o temi. Jednom prilikom
me kolega upozorio da nije u redu da tipkam po mobitelu na sastanku pa sam mu
odgovorila da sam ja žensko i da, za razliku od muških kolega, mogu raditi
dvije stvari istovremeno. Strašno, zar ne?
Da mi je netko tada rekao da će
mi sastanci sa kolegama biti jedan od najboljih dijelova radnog dana, ne bih
vjerovala. A danas je baš tako.
Ideja BOOM-a je da sastanci budu strukturirani, informativni,
konstruktivni, vremenski ograničeni te da se sudionici u toku sastanaka i nakon
njega dobro osjećaju.
Struktura tjednog sastanka koji je dio BOOM modela se pokazala optimalna, a
kad ga kombiniramo sa dnevnim Stand-Up-ovima nestaje potreba da se međusobno
konzultiramo nekoliko puta dnevno. Distrakcije (pa i pozitivne, u kojima ugodno
diskutiramo s dragim kolegama) negativno utječu na produktivnost te nam njihovo
minimiziranje omogućuje da se fokusiramo na svoj posao.
Struktura BOOM tjednog sastanka (vremenski raspored za
trajanje sastanka 60 minuta):
1. Refleksija
na prošli tjedan (10 minuta)
2. Semafor
(10 minuta)
3. Problemi
/ Prilike (30 minuta)
4. Projekti
/ Fokusi (10 minuta)
1. Refleksija
na prošli tjedan
Svaki sudionik sastanka podijeli
sa suradnicima:
- što je bilo najbolje poslovno
prošli tjedan
- koje je imao učenje i da li
postoji nešto za što smatra da je moglo biti bolje napravljeno
- što je bilo najbolje privatno
prošli tjedan
Dijeljenje crtica iz privatnog
života neki naši klijenti prakticiraju i oduševljeni su s tim, a neki se nisu
odlučili za to. Mi u LQ-u to radimo i smatramo da dijeljenjem stvari koje nas
vesele uvodimo malo topline u sastanke i više se povezujemo.
Općenito, ideja prvog dijela
sastanka je dijeljenje:
1. da smo ponosni
2. da učimo da su greške ok, da
svi griješe i da problem nije napraviti grešku nego pokušati to sakriti
3. da smo ljudska bića sa
emocijama
2. Semafor
Semafor je centralni dio tjednog
sastanka i on nam služi da vidimo da li idemo u dobrom smjeru. Također, bitno
je da zaposlenici iz različitih odjela vide što se sve događa u kompaniji. O
samom semaforu i pokazateljima koji se prate ću pisati u jednom od idućih blogova.
3. Problemi
/ Prilike
Svatko od sudionika sastanka može
u toku tjedna staviti temu koja je važna da se prođe. To može biti neka nova
poslovna ideja, može biti neki problem s kojim su se susreli pri obavljanju
nekog zadatka, a može biti i neka druga zajednička tema (npr. organizacija team
buildinga).
4. Projekti
/ Fokusi
U ovom dijelu prolazite kroz
najbitnije projekte koji su u tijeku i prokomentirate ukoliko postoji nešto
važno vezano uz neki od njih.
Bitno je da se u početku kao
kompanija dogovorite u kojem terminu će se održavati tjedni sastanak i koliko
će trajati. Optimalno bi bilo da trajanje ograničite na 90 minuta jer po našem
iskustvu sastanci koji traju dulje od toga gube na produktivnosti. Ako postoji
neka ključna tema koja je kompleksna, naš prijedlog je da za nju organizirate
poseban sastanak na kojem će sudjelovati samo zaposlenici koji su bitni za tu
konkretnu temu.
Moderator sastanka bi se trebao mijenjati svaki
kvartal. Glavni zadatak moderatora je da vodi računa o tome da kad se prolazi
semafor nema previše rasprava nego da se taj dio ostavi za Probleme i prilike.
Naravno, neke teme zahtijevaju posebne sastanke. Kada
je to slučaj, bilo bi dobro da prije sazivanja sastanka razmislite:
1. Da
li mi stvarno treba sastanak?
2. Ako
sam sigurna da mi treba sastanak, da li sam dobro pripremila sastanak?
3. Da
li svi ljudi koji su pozvani stvarno moraju biti na sastanku?
Ako vam se i dalje čini da je
unaprijed definirana struktura svih sastanaka prerigidna za vašu firmu, moj
prijedlog je da izračunate koliko vas košta svaki sastanak.