Usavršite vještine vođenja drugih kroz primjenu 5 elemenata Co-Active Coaching Modela s kojima vas Alan Žepec upoznaje u kratkom videu. SLUŠANJE Suradnički coaching navodi tri razine slušanja. Prva razina slušanja jest ona koja se događa u svakodnevnoj komunikaciji. To je slušanje iz perspektive osobe koja sluša – coacha – a ne osobe koja govori – klijenta. U svakodnevnoj komunikaciji, kada netko govori, a vi vodite unutarnji dijalog kako biste stvorili bolju priču, ili razmišljate što biste učinili u takvoj situaciji, to je slušanje na prvoj razini. Ono je dio većine razgovora. Ali to nije coaching. Tu nastupaju razina II i III. Slušanje na razini II znači pridavanje potpune pozornosti onomu što klijent govori bez stvaranja predrasuda. To slušanje prepoznaje nijanse, dvoznačnosti između onoga što je rečeno i kako je rečeno. Slušanje na razini III obuhvaća razinu II i opažanje okolnih uvjeta. Slušanje na razini III pazi na govor tijela, osjećaje i samu okolinu (kao što su vanjski podražaji koji uzrokuju promjenu u klijentovom ponašanju). Na razini III coach je svjestan što je rečeno, kako je rečeno, okolnih podražaja i njihova utjecaja, te onoga što nije rečeno. To je najbolji oblik slušanja. ZNATIŽELJA Znatiželja je jedan od prvih kotačića koji pokreću stroj učenja i time dječji razvoj, vodeći dijete ka sve većem razumijevanju i upoznavanju sebe i svijeta oko sebe. Zapravo, učenje počinje i prije samog rođenja, još u prenatalnom razdoblju. Od prvih dana bebe polako upoznaju svijet zahvaljujući svojoj percepciji i osjetima koji su u dinamičnom odnosu s pokretom, motorikom. Mnogo je toga što mala djeca u prvim godinama uče o svijetu, a sve zahvaljujući unutarnjoj potrebi za učenjem i znatiželji. S vremenom stvari koje se ponavljaju postaju poznate, a pažnja se usmjerava na novo, nepoznato, neočekivano. A toga uvijek ima, i djeca za razliku od odraslih to vrlo dobro prepoznaju i istražuju. Znatiželja podrazumijeva pitanje za pitanjem, bilo da ga dijete postavlja vama ili samom sebi. U nekim se knjigama navodi podatak da dijete do svoje četvrte godine postavi do 400 tisuća pitanja. Znatiželja znači pitanje, pitanje vodi do postavljanje hipoteza, hipoteza vodi do pokušaja njenog potvrđivanja, malog eksperimenta, a rezultat vodi ka novom pitanju, novoj hipotezi, učenju, razumijevanju. Zato su pitanja važnija od odgovora, i korisno je podržati djecu u postavljanju pitanja, umjesto da im nudimo gotove odgovore. Sve spomenuto vrijedi i za odraslu osobu, kako da sama sebi postavlja pitanja o razumijevanju, pogledima, stavovima, uvjerenjima, posljedicama....ali i kako da postavlja pitanja drugima i na taj način bude podrška ili poticaj osobi u istraživanju svojega „svijeta“ ! INTUICIJA Koliko ste puta poslušali svoj unutarnji glas? Koliko ste puta imali povjerenja u svoju unutarnju mudrost? Onoliko puta koliko ste odustali od slušanja i povjerenja u vodstvo koje se u vama javljalo, toliko ste puta odbacili svoju intuiciju. Svatko od vas posjeduje sposobnost intuitivnog doživljavanja svijeta. To je “onaj feeling” koji svatko ima, ali ga rijetko sluša. Svi ga zanemaruju i olako shvaćaju. Sjetite se samo koliko ste puta sami sebi rekli: “Joj, znao/la sam! Zašto se nisam poslušao/la?!” Svaki taj put vi niste vjerovali sebi, niste uspjeli razlučiti sto vam život u vama poručuje. Ipak, intuitivnu percepciju treba odijeliti od hrpe ostalih izvora informacija koje kolaju po glavi. Um snažno nameće svoje navike podobnih misli. Intuicija nije misao, nije razum, nije vođena umnom putanjom. Ona je feeling, nad-osjećaj koji suptilno zatitra u dubini vas. Ona je vrlo osjetljiva, tankoćutna karakteristika koju posjeduje svako svjesno biće.. Ona je suptilno osjećanje nečega. Intuitivni glas često je suprotan od svih umnih očekivanja. Stručnjaci kažu da je smještena u desnoj polutki mozga, zajedno s većinom centara odgovornih za emotivnost i kreativnost. Kad dugo mozgate baveći se rješavanjem nekog problema, intuicija je “ono nešto” sto vam ponudi rješenje. Ona nije ni znanje, niti pamet, a nije ni neki virtuozni talent. Ona je kao bljesak inspiracije. Svima vama se vjerojatno dogodilo da kad vrtite neke filmove po glavi, pokušavajući pritom naći odgovor na pitanje koje vas muci, da kad najmanje očekujete stvori se ono sto ste tražili ili se odgovori ono sto ste pitali. To je intuitivno kretanje vašeg bića. SAMO-UPRAVLJANJE Co - Active Coaching je izgrađen na pretpostavci da klijenti imaju odgovore i da je posao coacha da drži klijenta u odabranom smjeru . U stvari , u ovom coaching modelu ,coach je praktički nevidljiv - a ipak , potpunosti prisutan . Kako bi se to postiglo zahtijeva i kontekst samoupravljanja . To znači upravljanje vlastitim "stvarima " na mnogo različitih načina . Za početak, to znači vjerovati - stvarno vjerovati - da vaši klijenti imaju svoje odgovore . Tu se javlja napast da budete stručnjak ili onaj koji rješava probleme , pogotovo kada se čini da je vaš klijent zaglavio ili luta . Oni možda čak i žele da im date riješenje - i time postanu ovisni o vama za svoje rezultate , radije nego da nauče kako oni mogu biti snalažljivi . Dakle samoupravljanje počinje sa zadržavanjem vaših savjeta i mišljenja . To znači ostavljajući svoj osobni doživljaj i svoju priču riješavanja na način na koji ste se bavili sličnim pitanjima . Samoupravljanje je osobito važno u početku kako biste naučili vjerovati i vidjeti da su klijenti u konačnici kreativni i imaju super , često neočekivane vlastite odgovore za koje je više vjerojatno da će ih više posjedovati od 'recepata' drugih . Na kraju ćete uvidjeti da postoji vrijeme kada je to prikladno dijeliti vrijedno iskustvo ili stručnost i da je najbolji način za to, u Co – Active modelu, tražiti dopuštenje , i da bude jasno da se mijenja uloga iz coacha u konzultanta ili mentora. PROMICANJE AKTIVNOSTI/PRODUBLJIVANJE UČENJA Jedan od naših uloga kao coacha je da gledate svakog klijenta kao znanstvenika-istraživača i njegov život kao njegov laboratorij . To je ono što znači kontekst promicanje aktivnosti , produbiti učenje . Život će uvijek ponuditi našim klijentima mogućnosti za učenje i nove stvari , ali ćemo kao coachevi istaknuti učenje i izmamiti jedan korak dalje naših klijenata, smjer djelovanja i odvažnosti u tome kako mu prilaziti . Kao što znamo , to je ciklus djelovanja i učenja , učenja i djelovanja , što dovodi do trajne i učinkovite promjene . Tako 'vodimo' našeg klijenta u 'labarotoriju ispunjenja' , da može saznati što se'pjeni' , što blješti , što bruji , a što 'prede' (vrijednosti), on dobiva mogućnost izbora koje sastojke uključiti u sljedeću fazu . Također možemo pomoći identificirati ono što zagađuje , što se inficira , ono što ispire i što guši - kako izolirati virus i eliminirati ili izliječiti ga (smetači) . U sljedećem laboratoriju , on dobiva mogućnost eksperimentirati s ravnotežom - kako prilagoditi težinu dodavanjem ili oduzimanjem (govoreći: Da , reći Ne ) , a što se događa kad se gleda kroz određene leće ( Perspektive ) . Ovdje može vidjeti sebe kao pravog inženjera svog života , uklanjanjem ograničavajućih razmišljanja i prosudbi o ' kakve stvari jesu ' . I na kraju smo pothvata u velikom otvorenom laboratoriju za procesno gdje nalazimo veliko široko mjesto za promatranje prirode , prihvatiti ono što ne možemo kontrolirati . Ovdje su naši klijenti svjedoci ono što je istina za njih , prava i autentična , bilo da je sablasna tišina , divlji i zastrašujući teren , iznimne nestvarne ljepote ili svjetovni . Moramo dopustiti da naš klijent zna da je 'znanstvenik'-istraživač , uvesti ga u igru , stalno ukazivati u smjer njegovog osobnog djelovanja i učenja . Mijenjajte organizacijsku kulturu na bolje i postanite certificirani coach od strane najcjenjenije organizacije za obrazovanje i certifikaciju Executive Coacheva - AoEC iz Londona! Kategorije: Blog