29.03.2018.
Branka i Domagoj su vlasnici firme BD savjetovanje, male i vrlo uspješne kompanije koja se bavi revizijom, računovodstvom i poslovnim savjetovanjem. Branku i Domagoja poznam već dugi niz godina i moji su dragi prijatelji i poslovni partneri.
Prije nekog vremena zamolili su me da implementiramo kod njih poslovni model BOOM, jer su željeli svoju firmu strukturirati i organizirati. To je klasična priča centralizirane i intuitivno vođene firme koja zbog svog daljnjeg rasta treba viši nivo strukturiranosti, organiziranosti i prenošenja ovlasti i odgovornosti na druge ljude. BOOM projekt se u nekim slučajevima sufinancira i bespovratnim sredstvima od strane EBRD-a (Europska banka za obnovu i razvoj), što smo u njihovom slučaju uspjeli realizirati. Krenuli smo s implementacijom, završilo je prvih nekoliko radionica i svi su bili jako zadovoljni. Tad je došao Domagoj i spomenuo da me preporučio poznanici koja isto treba pomoć u smislu uvođenja sistema i strukture u svoju firmu. Našao sam se s poznanicom, dogovorio posao, također ih povezao s EBRD-em i krenuli smo s radionicama. Poznaničina firma spada u mala poduzeća kao i BD savjetovanje, spektar usluga im je identičan kao i kod BD savjetovanja, a ista im je čak i specifična niša kupaca. Dvije vrlo slične firme, u direktnom konkurentskom odnosu gdje vlasnici jedne firme idu pomoći drugoj kako bi ojača i postala još uspješnijom. Ljudi moji, ima li toga na ovim našim prostorima?? Izgleda da ima.
Agresivnija ekipa bi rekla da su B&D pogriješili jer pomažu svojoj direktnoj konkurenciji da bude bolja. Oni drugi, mudriji, kažu da se B&D osjećaju snažno, da su dovoljno samopouzdani i da njihov sustav uvjerenja govori da ima dovoljno klijenata, posla i prilika za sve. Ovaj potez daje da se propitaju svi koji misle da se trebaju „tuči“, skrivati ili da će osnaživanje konkurencije značiti njihovo oslabljivanje.
Mi smo kao kompanija počeli educirati ljude koji žele postati profesionalni coachevi prije više od 10 godina. Kroz tu našu edukaciju prošlo je preko 250 novo certificiranih coacheva. Da li je to značilo da je to nama oslabilo poziciju jer i sami pružamo usluge individualnog coachinga? Apsolutno ne. Dapače, tržište je s kvalitetnim coachevima proširilo svijest o potrebi za kvalitetnom uslugom, cijene su se na tržištu stabilizirale, a kupci su počeli naručivati od svih nas još više jer je rasla ukupna svijest o potrebi za coachingom.
Proširivanjem svijesti na to da ima dovoljno za sve i da kvalitetna konkurencija može donijeti dobrobit, proširujemo kvalitetno okruženje i za sebe. Zato su Branka i Domagoj, vlasnici BD savjetovanja, sjajan primjer samopouzdanja i vjere u sebe. Oni nam šalju poruku da se umjesto straha okrenemo prema sigurnosti u svoj put, u svoje kvalitete i svoju jedinstvenost. To pruža osjećaj slobode i snage te otvara prostor za kreativnost i inovativnost.