Ljupko Kontešić: Koji je osnovni alat menadžera?

27.09.2013.

Kutak za lidere
Radeći zadnje vrijeme sa menadžerima koji vode timove, dakle lideri su htjeli oni ili ne, izdvojila se jedna poruka koju sam primao. Poruka je bila izrečena u više oblika, poput pitanja „ koja je tehnika najefikasnija u radu s ljudima?“ Ili zahtjevi „ preporučite nam metodu kao najbolji pristup članovima tima na sastancima?“ ili pak stavovi „ nemamo što pričati puno sa ljudima, završili smo iste škole i oni to moraju znati…“…..Ono što sam ja 'čuo' kroz sve prije navedeno je pitanje koji alati se koriste u vođenju timova da bi oni bili učinkoviti (bez obzira na to što definirate kao učinak) i fokus samo na alate i metode bez puno razumijevanja što je pozadina svemu tome ?!

Onda pitam ja sebe, kad mogu i drugi :) , zar smo i kako to da jesmo smetnuli s uma da je osnovni 'alat' svakoga menadžera komunikacija ! Komunikacija kojom kreiramo odnose između nas i pojedinaca ili grupa te između njih samih !

Koliko je stvarno prisutna u praksi teorija koja kaže da je u menadžerskoj ulozi potrebno puno više pažnje i vremena posvetiti svojim članovima tima nego svojoj operativi ? Ako jeste(?!) onda je jednostavno što je osnovni alat ….. Komunikacija je nešto što se uvijek zbiva, svjesni mi ili ne, i direktna je veza sa našom osobnosti koju na taj način 'isijavamo'…. A koliko smo svjesni sebe?!...hmmm, idemo redom :)

Bez obzira da li je u situaciji izražena potreba za direktivnim načinom, podrškom, delegiranjem, korektivnim feedbackom, coachingom…ili bilo kojom drugom 'tehnikom'(kako ih volimo nazivati) u pozadini je način komunikacije kojim usmjeravamo odnos sa drugom osobom (grupom) u smjeru razumijevanja i suradnje ili nečega drugog. Uvijek mi je zanimljivo da se kada je pitanje komunikacije u poslovnom treningu većinom svi slažu da to nije potrebno jer 'znamo pričati' , zar ne!? Da ne idemo toliko u prošlost, ali koliko su nas uopće učili kako komunicirati u školama osim što smo naučili slova…kako, zašto, kada, s čime je povezana, kakve ima veze sa mnom…..od svega toga moj je dojam da smo učili jako malo ili ništa !!

Komunikacija je vještina što znači da je fluidna i nužno je stalno je trenirati, osvježavati, razvijati i nadograđivati jer inače se 'skuplja', nestaje i postaje više teret nego sposobnost…. uvijek i svugdje potrebna, a izrazito u ulozi menadžera/lidera, konstantno uronjenog u interakciju i odnose !
vrh stranice