Radeći zadnje vrijeme sa menadžerima koji vode timove, dakle lideri su htjeli oni ili ne, izdvojila se jedna poruka koju sam primao. Poruka je bila izrečena u više oblika, poput pitanja „ koja je tehnika najefikasnija u radu s ljudima?“ Ili zahtjevi „ preporučite nam metodu kao najbolji pristup članovima tima na sastancima?“ ili pak stavovi „ nemamo što pričati puno sa ljudima, završili smo iste škole i oni to moraju znati…“…..Ono što sam ja 'čuo' kroz sve prije navedeno je pitanje koji alati se koriste u vođenju timova da bi oni bili učinkoviti (bez obzira na to što definirate kao učinak) i fokus samo na alate i metode bez puno razumijevanja što je pozadina svemu tome ?! Onda pitam ja sebe, kad mogu i drugi :) , zar smo i kako to da jesmo smetnuli s uma da je osnovni 'alat' svakoga menadžera komunikacija ! Komunikacija kojom kreiramo odnose između nas i pojedinaca ili grupa te između njih samih ! Koliko je stvarno prisutna u praksi teorija koja kaže da je u menadžerskoj ulozi potrebno puno više pažnje i vremena posvetiti svojim članovima tima nego svojoj operativi ? Ako jeste(?!) onda je jednostavno što je osnovni alat ….. Komunikacija je nešto što se uvijek zbiva, svjesni mi ili ne, i direktna je veza sa našom osobnosti koju na taj način 'isijavamo'…. A koliko smo svjesni sebe?!...hmmm, idemo redom :) Bez obzira da li je u situaciji izražena potreba za direktivnim načinom, podrškom, delegiranjem, korektivnim feedbackom, coachingom…ili bilo kojom drugom 'tehnikom'(kako ih volimo nazivati) u pozadini je način komunikacije kojim usmjeravamo odnos sa drugom osobom (grupom) u smjeru razumijevanja i suradnje ili nečega drugog. Uvijek mi je zanimljivo da se kada je pitanje komunikacije u poslovnom treningu većinom svi slažu da to nije potrebno jer 'znamo pričati' , zar ne!? Da ne idemo toliko u prošlost, ali koliko su nas uopće učili kako komunicirati u školama osim što smo naučili slova…kako, zašto, kada, s čime je povezana, kakve ima veze sa mnom…..od svega toga moj je dojam da smo učili jako malo ili ništa !! Komunikacija je vještina što znači da je fluidna i nužno je stalno je trenirati, osvježavati, razvijati i nadograđivati jer inače se 'skuplja', nestaje i postaje više teret nego sposobnost…. uvijek i svugdje potrebna, a izrazito u ulozi menadžera/lidera, konstantno uronjenog u interakciju i odnose ! Kategorije: Blog Tagovi: leadership