10.03.2021.
Coachevi motiviraju i
pomažu drugima da razviju svoje vještine, uspješnije rade zajedno i pomiču
zadane ciljeve
Brojni su izazovi s kojima
se susreću današnji manageri, od komunikacije s kolegama, novim članom tima ili
s nadređenim. Kako povećati učinkovitost zaposlenika ili tima? Kako ostvariti
ciljeve zacrtane planom? Odgovore na sva ta, i mnoga druga pitanja koja si
postavljaju moderni lideri, mogu se pronaći kod onih koji znaju kako, a te
vještine mogu pobuditi i u vama, individualnim pristupom, pa i online, putem
sigurne internet veze.
Naučiti kako postati dobar
coach nije lako, ali je moguće. Oni koji svladaju tu vještinu dobit će za to i
odgovarajuće, međunarodno priznate certifikate. Individualni pristup za pomoć
novim i iskusnim managerima, pomoć u odnosima među članovima tima, što kad
nastupi kriza u biznisu.
Da bi bili uspješniji i da
bi poslovnim procesima upravljali s više lakoće, modernim managerima nasušno je
potreban dobar coaching. Riječ je o procesu kojim se poboljšava nečija izvedba
i sva se pažnja usredotočuje na ono što se događa ovdje i sada. Po definiciji,
coachingom se otvara potencijal osobe da maksimizira vlastiti učinak. Ne da
podučava već da pomogne drugima da nauče.
Paul Hersey i Kenneth
Blanchard o coachingu su govorili još krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća
i smatrali su ga načinom vođenja koje će lideru pomoći da izvuče najbolje iz
svake situacije, u svakom okruženju. Timothy Gallwey coachingu je posvetio niz
knjiga u kojima je objasnio kako najveće
prepreke uspjehu i postizanju potencijala dolaze iznutra, a ne izvana.
Suvremen pristup vođenju
Coaching je posebno je
koristan danas, kad sve više ljudi radi na daljinu, s kliznim radnim vremenom,
kad se mnogi zaposlenici međusobno poznaju samo preko ekrana. U modernom
okruženju ne prolazi više "radit ćeš što ti kažem" pristup. Ne samo
da je zastario, nego je i najčešće potpuno nepraktičan, zbog načina na koji
ljudi sada rade i druže se.
Coaching potiče
uključivanje i olakšava angažman ljudi, baš kao i razumijevanje njihovih želja
i motiva. Istovremeno, pruža mnogo bolji uvid u izazove koji stoje pred tvrtkom
i potiče ideje o tome kako ih je najbolje riješiti.
Motivira i pomaže
Tvrtka je izgubila poletni
elan, zaposlenici su neučinkoviti, a ljudi ne barataju potrebnim vještinama ili
znanjem da bi ostvarili kolektivnu viziju? Takve su situacije česte, a coaching
je jedno od najboljih mogućih rješenja. On može motivirati i pomoći drugima da
razviju svoje vještine, motiviraju se i uspješnije rade zajedno. A to nije sve:
coachingom se bolje usklađuju kompanijski ciljevi i poslovna kultura s
karijerama i osobnim težnjama pojedinih zaposlenika.
Odlike dobrog coacha
Kvalitetan coaching jamči
kvalitetnu komunikaciju u svim smjerovima, od uprave do svakog pojedinca i
nazad. Dobar coach učinkovit je komunikator, sposoban delegirati zaduženja i
pružiti drugima mogućnost da preuzmu nove izazove i pokušaju ono što se prije
ne bi usudili.
Coaching pomaže ljudima da
bolje vizualiziraju planove, ali i da se maknu i sa strane promatraju kako se
drugi snalaze kad im se zada drugačiji zadatak ili stavi pred nove izazove. On
vas uči da posao i odgovornost prepustite drugima.
Prednosti coachinga
Daniel Goleman, psiholog i
znanstveni novinar New York Timesa, često je znao isticati da, čak i kad stvari
krenu nizbrdo, liderima se lakše suočiti s neuspjehom. Nažalost, coaching se ne
koristi koliko bi trebao, ponajprije zbog stalnog pritiska da se stvari moraju završiti
odmah. Razvoj zaposlenika i međuljudskih odnosa prečesto se smatra trošenjem
vremena i resursa. No, prava je istina da pomaganje drugima da rastu i razviju
svoje zapretene talente donosi korist svima, i pojedincima i samoj
organizaciji. Lideri koji izbjegavaju ovakav stil upravljanja odriču se moćnog
alata s kojim bi mogli unaprijediti i sebe, i svoju okolinu, i sredinu kojom
upravljaju.
Coaching može značajno
poboljšati rezultate. Istina, fokus se miče sa svakodnevnih zadataka i
usmjerava na osobni razvoj. No, baš zbog takve, dvosmjerne komunikacije,
pojedinci osjećaju da ih se cijeni, da su važni i zbog toga spremno daju
brze i konstruktivne povratne informacije. Bitno je ne bojati se i svladati
svoje strahove i nesigurnosti kako bi postali još bolji.
Coachevi za sva vremena
Lideri koji nadahnjuju
obično kombiniraju razne vještine i stilove,
ovisno o okolini kojom su trenutno okruženi. Mahatma Gandhi klasičan je
primjer dobrog coacha i iz njegovog se primjera može vidjeti kako se s dobrom
motivacijom i vjerom u sebe i druge može pokrenuti jedna ogromna nacija.
Jednako uspješan coach bio je i veliki državnik Nelson Mandela. Coachingom se u
svom poslu često služio suosnivač Applea i tehnološki fantast Steve Jobs, ovim
se tehnikama i danas često koristi osnivač Facebooka Mark Zuckerberg.
Samosvijest i kreativnost
Coaching iz ljudi izvlači
ono najbolje. Poput trenutka u kojem sami sebi uspijete priznati da ne možete
stalno biti u pravu i da vam trebaju povratne informacije ljudi koji vas
okružuju jer ćete tako učiniti dobro i sebi i svojoj kompaniji. To je veoma
kreativan stil vodstva. A kreativnost je, pokazala je studija glavnog izvršnog
direktora IBM-a, najvažnija kompetencija vodstva.