12.03.2021.
4 su ključna pokretača
engagementa zaposlenika u uvođenju učenja na daljinu:
1. Uključenost menadžmenta
2. Komunikacija
3. Relevantan
sadržaj
4. Motivacija
korisnika
Uključenost menadžmenta
Važno je imati izvršnog sponzora za
projekte uvođenja učenja na daljinu. Kada pokroviteljstvo dolazi s vrha
organizacije svim stake holderima će biti jasno da je projekt od strateške
važnosti za biznis. U tom smislu prije početka uvođenja novog alata/platforme
važno je imati jasnoću što time želimo unaprijediti/povećati/smanjiti te kako
će se ti KPI mjeriti. Jednako bitno je i da postoji podrška menadžmenta na svim
razinama koja osigurava da inicijativa dobije pažnju koja je potrebna za uspjeh
projekta.
Izvršni sponzor bi trebao biti
taj koji izravno komunicira očekivanja s menadžmentom i krajnjim korisnicima.
Imajte na umu da korištenje nove
platforme treba biti user friendly kako za krajnje korisnike tako i za lidere
kojima bi alat trebao olakšati upravljanje i komunikaciju s ljudima, a ne biti
dodatno opterećenje. U tom smislu, dobro istražite i reporting mogućnosti gdje
jednim klikom vaši voditelji mogu pronaći informaciju koja im treba.
S takvim funkcionalnostima menadžeri
će lako komunicirati rezultate ostvarene uporabom platforme, poticati timsku
kompeticiju, identificirati ključne izazove, nagraditi najbolje te upravljati
sa svakim članom tima na adekvatan način.
Komunikacija
Organizacije koje provode snažan interni
marketing tijekom početne faze uvođenja platforme za učenje na daljinu, ali i
nakon lansiranja imaju daleko veći engagement od onih koje to ne čine. Ključ za
prihvaćanje novog alata leži u pravovremenoj i prilagođenoj komunikaciji, a
kreće davanjem odgovora na pitanje "Što ja imam od toga?".
U komunikacijskim aktivnostima bitno
je predstaviti novi način učenja u vašoj organizaciji i izgraditi svijest o
tome kako će to koristiti vašim zaposlenicima.
Nekoliko korisnih savjeta za
komunikacijsku strategiju:
- Objavite priče zaposlenika koji su se poboljšali
u obavljanju posla kao rezultat redovnog korištenja platforme
- Napravite live event prilikom lansiranja
projekta
- Osmislite interne buzz riječi/glagole koji će se
vezati za platformu
- Često komunicirajte vezu između korištenja platforme
i postizanja cilja vaše organizacije
- Prenesite zaposlenicima koristi platforme jasnom
porukom "Što ja imam od toga?"
- Komunicirajte timske rezultate; ciljajte kampanju
na one koji nisu sudionici
- Integrirajte rezultate platforme u sastanke i svakodnevne
aktivnosti tvrtke
Relevantan sadržaj
Budući da je veza između
relevantnog sadržaja i engagementa tako usko povezana, potreba za smislenim
sadržajem ne može se precijeniti. Jednostavno, da bi zaposlenici smatrali da je
iskustvo učenja na daljinu dragocjeno i vrijedno njihovog vremena, sadržaj
koji prolaze mora biti relevantan za njih u njihovom poslu. Engagement će biti
veći ako vaše rješenje ima ugrađen AI koji prati gap-ove u znanju svakog
zaposlenika i prema tome nudi sadržaj koji će popuniti rupe u znanju svakom
zaposleniku individualno.
Nekoliko korisnih savjeta za
relevantan sadržaj:
- Osigurajte da su korisnici registrirani samo u
programe koji su relevantni za njihove uloge
- Pustite novi sadržaj kad razina znanja dosegne
visok postotak (85-95%)
- Potaknite zaposlenike da predlože nove teme koje
će im pomoći u profesionalnom razvoju
- Analizirajte sadržaj kako biste bili sigurni da je
dovoljno izazovan da ispuni željeni poslovni cilj
Motivacija korisnika
Korisnici će u velikoj mjeri naći
motivaciju kada vide svoj progres. Zato je dobro omogućiti da mogu pratiti svoj
uspjeh. Također, motivacija leži i u međusobnom i timskom natjecanju pa je
preporuka imati vidljive liste vodećih korisnika i timova na temelju kojih će
se dodjeljivati nagrade i priznanja unutar organizacije.
Autorica: Ivana Jandrić, Head of Digital Learning, LQ