Alan Žepec: Duhovno liderstvo

12.11.2013.

Kutak za lidere
Prošli broj qLife-a je bio posvećen duhovnosti u poslovanju. To me potaknulo na vlastito promišljanje o toj temi.
Radim sa vlasnikom restorana/menzi kroz koje prođe tisuće ljudi dnevno i u kojima se svaki dan pripremi tisuće jela. U jednom trenutku je počeo sebi postavljati pitanja: Što je dublji smisao pripreme naše hrane? Što mi dajemo našim kupcima kroz tu hranu? Ta pitanja nisu bila tehničke ili financijske prirode. Ta pitanja bila su energetske i duhovne prirode. Što bi bilo kad bismo hranu spremali i posluživali sa zahvalnošću i ljubavlju umjesto sa stresom i frustracijom?

Duhovni element u poslovanju počinje kad počnemo postavljati dublja pitanja od onih koja dolaze racionalnim ili emotivnim kanalom. Međutim, duhovnost ne znači: Ajmo se svi smješkati jedni prema drugima. Duhovnost znači da istražujemo svoju svrhu te poziciju iz koje djelujemo i stvaramo iskustva (i iskustva drugih ljudi, ako postavljamo pitanja iz organizacijskog konteksta). Duhovnost znači preuzimanje odgovornosti za svoje postupke šireći svoju svjesnost i produbljujući svoje spoznaje prema sve značajnijim i značajnijim pitanjima koja se nalaze onkraj postojećih granica uma. Konkretno, kad ste zadnji puta postavili sebi pitanje: Koja je svrha postojanja firme koju vodim?

Kad odete dublje od odgovora kao što su profit ili zadovoljenje kupaca ili kvalitetan proizvod, što su dublji odgovori koji vam dolaze. I sam sam sebe dugo propitivao što je svrha mog posla. Radim kao coach i trener, vlasnik sam firme, pišem ove kolumne itd. Ali koji je dublji smisao i svrha toga što radim? Odgovor do kojeg sam trenutno došao je da kroz rad sa ljudima podižem njihovu, a ujedno i svoju razinu svjesnosti te nas osnažujem za izazove pred kojima se nalazimo. Ono što nam pomaže da dođemo do dubljih odgovora na ta pitanja zovemo duhovna inteligencija.

U qLife-u Dana Zonah definira duhovnu inteligenciju kroz 10 elemenata. To su: Fleksibilnost, visoki stupanj svjesnosti o sebi, sposobnost suočavanja sa patnjom, sposobnost da patnju iskoristimo za vlastito dobro, nadahnutost vrijednostima i vizijom, zaziranje od toga da se ikome nepotrebno naudi, sklonost holizmu, sklonost propitivanju „Zašto?” i „Što ako?”, traganje za suštisnkim odgovorima te sposobnost djelovanja suprotno konvencijama. Propitajte sebe gdje ste sa tim elementima, istražite još svaki od tih pojmova i počnite svjesno razvijati svoju duhovnu inteligenciju. Francuski isusovac i filozof Pierre Teilhard de Chardin je lijepo rekao: „Mi nismo ljudska bića koja imaju duhovno iskustvo, već duhovna bića koja imaju ljudsko iskustvo”.
vrh stranice